komment-dot-kom

Linkblog

roger feederer

Baja spártai hőse duplázásra készül

2007.07.29. 11:56 csabax

Baja egyetlen spártai hőse, Németh Zoltán 14 évvel az első sikeres Spartathlon versenye után ismét arra készül, hogy végigfutja a Athén és Spárta közötti 245 kilométeres távot. A FuTeam Baja ultramaratonistája 1993-ban 35 óra 40 perc alatt futott a görög fővárosból Leonidasz király spártai szobráig. Idén szeptember 28-án lesz a Spartathlon rajta, tehát a bajai atléta felkészülése is célegyenesbe fordult. Németh Zoltán tavasszal teljesítette a sárvári tizenkét órás futást, utána rajthoz állt a bécsi 100 km-es futáson, majd abszolválta a 212 kilométeres Ultrabalatont (körbefutotta a Balatont). A Baja Story most egy 1993-as interjúval tiszteleg a Baja spártai hőse előtt!

.

- Zoli, a többi résztvevő nem nagyon bízott abban, hogy le tudod futni az Athén-Spárta távot. Miért?
- Általában nem sikerül első nekifutásra lefutni a 250 kilométert. Egyrészt azért, mert tapasztalatlan a résztvevő, más szempontból pedig azért, mert az ideérkező versenyzők átlagéletkora 40-50 év között mozog. Nekik edzésként ekkorra már mintegy 30-40 ezer kilométer van a lábukban. Én, 31 évesen, felkészülésként csak mintegy 20 ezer kilométer futottam.

- A világ legnehezebb futóversenyének tartják a Spartathlont. Hogyan tudtad beosztani az erődet?
- Tapasztalatlanságomat jelzi, hogy a pályán elhelyezett limitpontok közül az elsőt - a Korinthoszi-csatorna 82 kilométerének teljesítése tíz óra alatt - én hét és fél óra alatt tettem meg. Ez nagyon gyors kezdést jelentett a számomra, sok energiát pazaroltam el, pedig még hátravolt 170 kilométer.

- Milyen útvonalat jelöltek ki a görögök?
- Az első 100 km-t betonúton, csodálatos, festői szépségű környezetben, míg a hátralévő 150 km-t földutakon, murvás emelkedőkön, kicsiny falvakon keresztül alakították ki. Természetesen az egyik legnehezebb szakasz a Szangasz-hegy megmászása volt. Az öt kilométert majdnem egy óra alatt tudtam csak teljesíteni. A hegyhez, amely 1200 m magas, éjjel kettő óra tájban érkeztem, és nem utakon, hanem a szervezők által úgynevezett „hidegfénnyel jelzett útvonalon”, vízmosásokon keresztül jutottam el. Az utolsó kilométereket szinte gyalog tettem meg, és csak a kihívás, a már elérhetőnek tinó cél lebegett a szemem előtt. A célba görcsösen merev lábakkal, de az öröm mosolyával érkeztem, amit a kívülálló valószínűleg csak kínvigyornak érzett.

A teljes cikk a Baja Story honlapján olvasható: http://story.bacskaisport.hu/eletmod/baja-spartai-hose-duplazasra-keszul.story

 

Szólj hozzá!

Címkék: baja story bajai atléta spartathlon ultramaraton

A bejegyzés trackback címe:

https://maganzarka.blog.hu/api/trackback/id/tr37127463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása