komment-dot-kom

Linkblog

roger feederer

Bajai tájkép: vécék Sugovicával

2007.07.29. 22:17 csabax

„Becsődölt a Gasztro Udvar?” „Na, mi van, lejárt a fiúk ideje?” „Ezután hol eszek majd csevapot?” - ilyeneket kérdeztek tőlem a Bajai Halászléfőző Népünnepély óta eltelt közel két hétben. Olykor naponta többször is. Hiába mondtam én, hogy ezekre válaszolni vannak nálam sokkal kompetensebb személyek, mondjuk a szervezők, azért mégiscsak napi rendszerességgel záporoztak rám a kérdések. Hiába mondtam én, hogy szerintem nem csődölt be a bajai főtéri bazár, mert ugyan igaz, hogy eltelt majdnem két hét a halászléfőzés óta, s azóta simán újra nyithatott volna, de szerintem inkább arról van szó, hogy szünet van. Vagyis a Bajai Ízes Hétvégék gasztronómiai fesztivál első felvonása nyárelőtől a halászléfőzésig tartott, a második rész pedig július végétől augusztus végéig lesz. Hiába mondtam én ezt, nem hitték el, túl életszerűnek tartották, és nem volt benne semmi pletyka!

.

- Akkor, basszus, nézzétek meg a programot az interneten! - mondtam, s közben tudtam, hogy nem nézik meg. Egyrészt azért, mert nem érdekli őket a net, másrészt pedig azért, mert kiderülne, hogy esetleg még igaz is az, amit mondtam. Pedig tudják, hogy én is bírom az ottani grillezett cuccokat! Bár tény, bizony nagyon hülyén néztek ki a fejükből, amikor - egy nagy zabálásról való közös álmodozás során - ártatlan pofát vágva sikerült megkérdeznem, hogy birkafejet is grilleznek a bajai főtéren?

Na, szóval maradjunk annyiban, hogy mostanra már a tamáskodók is megkapták kérdéseikre a választ. Ezen a hétvégén ugyanis ismét kedvükre kajálhattak és bulizhattak a Gasztro Udvarban. A Bajai Ízes Hétvégék gasztronómiai fesztivál keretében július 27-29-én Grill Hétvége volt a bajai Szentháromság téren. Baráti sörözgetés kapcsán péntek este egy kis ideig mi is belehallgattunk az esti koncertbe. Hangsúlyozom: egy kis ideig! Ugyan nem tudtuk, hogy kik vannak a színpadon (azóta utánanéztem: a program szerint a Jerico együttes), de elsőre megegyeztünk abban, hogy a hangosítás fényévekkel jobb, mint a pár héttel ezelőtti Kárpátia koncerten volt. A zenével sem volt különösebb gondunk, de az énekhang miatt minden olyannak tűnt, mintha az amatőr karaoke fesztivál selejtezőjén lettünk volna. Az egyik szám végén nyilván bekóstolhatták emiatt az énekes csajt, mert a tér másik végén is kristálytisztán lehetett hallani mikrofonba mondott utasítást: „Egyébként, ha nem tetszik, el lehet menni!”

Ugyan nem mi voltunk, akik beszóltunk a csajnak, de máris mentünk. Inkább a sör!

És ha már Gasztro Udvar, Bajai Ízes Hétvégék, grill és sör, akkor beszéljünk már azokról a vécékről is! Oké, oké, oké, vécék is szükségesek a népes szabadtéri rendezvényekhez. Legalábbis nem baj, ha vannak! De ezeknek a bajai főtéren pontosan a Sugovica melletti sétány kellős közepén van a helyük?

Bevallom, ez nekem nem jött be. A bajai nyárhoz nálam évek óta hozzátartozik a sötétedés utáni séta a főtéren és az ottani Sugó-sétányon, megcsodálni a Sugovica, a Petőfi-sziget és az Újváros fényeit, az öblöt a szökőkúttal, hasonlók. Idén ez kimaradt, mert a sétány melletti vécék szaga nem az ottmaradásra és a bajai tájkép megcsodálására, hanem az onnan való minél gyorsabb eliszkolásra serkentett. Elvették az egyik kikapcsolódási lehetőségemet, adok cserébe egy fekete pontot.

Viszont azért piros pont jár az illetékeseknek, hogy több padot is elhelyeztek a sétányon. És tény, hogy nélkülem is korzóznak arrafelé a bajaiak: pénteken délután is sokan pihentek és beszélgettek a vécék melletti padokon.

Végezetül íme egy kis vidámság, a grillezésről jutott eszembe:
Bemegy nyuszika a húsboltba és megkérdezi a hentestől:
- Birkafeje van?
- Nem! Csak így fésülködök.

Szólj hozzá!

Címkék: utazás baja sugovica wc

A bejegyzés trackback címe:

https://maganzarka.blog.hu/api/trackback/id/tr73127879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása