komment-dot-kom

Linkblog

roger feederer

Bajai Tekergő Amerikában

2007.04.30. 00:12 csabax

Halmos Géza 1999 februárjában nekivágott kerékpárjával egyedül meghódítani az Újvilágot. A bajai Tekergo korábban biciklijével tekert már a Balkánon, Kis-Ázsiában, a Közel-Keleten, Észak-Afrikában, Oroszországban, Európa déli részén és az Amerikai Egyesült Államokban. Ez alkalommal Közép- és Dél-Amerika a barangolás helyszíne. A következőkben Halmos Géza útinaplójából közlünk részleteket. Újdonság, hogy ez a sorozat a Bácskai Sport első fizetős szolgáltatása! Annak idején Halmos Géza hetente tudósított a bringás tekergésről, s a levélbeszámolók alapján közöltük a részleteket. Kedves olvasóink most a 10 részes amerikai napló Géza által készített fotókkal bővített kiadását olvashatják.

Bajai Tekergő Amerikában. Fotó: Halmos Géza

Bajai Tekergő Amerikában. Fotó: Halmos Géza

 

Miről szól a Bajai Tekergő Amerikában?

 

Egy bajai fiatalember lenyűgöző utazásáról és és kalandjairól az Amerikai Egyesült Államokbeli Texasból - Mexikón és Közép-Amerikán át - Kolumbiáig.

1. rész: Austin-Nebronville-La Feria

"A csillagokat nézve eszembe jutott a kairói túra, a Maros folyó partján eltöltött éjszaka. A kívánság pillanatában egy meteor sárgás, kékes csóvát húzott a csillagos égboltra. Érdekes. Másnap a lockharti postáról küldtem leveleket Magyarországra. Hú, mondta az öreg postás, ott rengeteg hó esett, tegnap nézte a tévében. Ötvendollárossal fizettem, száz dollárból adott visszajárót. Elég lesz ötven dollárral kevesebb is, mondtam. Nagyot hálálkodott.

... Reggel elindultam megkeresni a rendházat. Rövidesen megtaláltam. Fehér épület, előtte gondozott, sűrű pázsit, pálmafák. Bementem. Sehol senki. Végül a második emeleten találkoztam egy szerzetessel. Egy levelet szeretnék lefordíttatni, mondtam. Miközben átvette a papírt, meghívott reggelire. Evés közben elbeszélgettünk. Olvastam-e Mindszenty életrajzát, kérdezte. Még nem, válaszoltam, de édesapámmal beszélgettünk róla, és a könyv szerzőjét is ismerem. Ő fordította angolra, és írta azt a levelet, amit az imént átadtam neki. Az atya elmondta, hogy már járt Budapesten, és tetszett neki a város."

A Bajai Tekergő Amerikában "kulcsos" cikk.
A fizetés gyors és egyszerű.
Az előfizetés SMS útján történik. KLIKK IDE! 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: utazás baja halmos géza bajai tekergő amerikában

A bejegyzés trackback címe:

https://maganzarka.blog.hu/api/trackback/id/tr9565118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása